Kogemuslood

Töötajate tagasiside

Eks iga muudatus alguses tundub keeruline ja paneb muretsema, mitmed kriisid samal ajal tekitasid eriti ärevust. Tänu eelvisiidile on töö läinud paindlikumaks, saab teha rohkem kaugtööd ning toetada teisi, kui ise oled näiteks haige lapsega kodus. Töötajad saavad paremini oma aega planeerida, millal tehakse füüsilist vastuvõttu, protseduure, helistamised ja kirjalik töö. Ei pea enam kõike segamini tegema. Oleme ka suuremates keskustes määranud nö valveõe, kellele suunatakse kõik kiiremad probleemid, mis päeva jooksul tekivad nii saavad teised arstid ja õed toimetada enda planeeritud graafiku järgi. 

 

”Sain nüüd kätte iga pöördumise. Prograammi triaaž näitab õele probleemi prioriteedi taset, mille järgi saab patsient vastavalt kiirelt aidata või suunata rahulikumale päevale (nt tervisetõend). PA3 ja eelvisiit- on hea jälgida saabunud pileteid. Õel ei jää neid silmavahele mitte kuidagi.” Pereõde Julija.

 

” Tänu sellele, et piletid tulevad otse minu töölauale Perearst 3 programmis, pole minu töökorraldus oluliselt muutunud. Muutunud on pöördumiste kvaliteet- patsiendid on eelselekteeritud, nad on ise paremini teadlikud, mille pärast nad konkreetselt tulevad, tullakse õigeks ajaks ning patsiendid on rahulikumad. Üldine töörütm ja patsiendi liikumine on hästi planeeritud, enam ei ole suurt hulka rahvast koridoris ootamas, vaid eeltöö tehakse kodust. Suur muutus on ka õe vastuvõtus, mis ei ole enam ummistunud, töörütm on hästi planeeritud ja õed on rahulikumad. ” Dr. Merisalu

 

Patsientide tagasiside

Harjumist on võtnud samal ajal tehtud muudatus, et enam ei vasta telefonile perearst/pereõde vaid registratuuri töötaja või terviseanalüütik. Uus kõnekeskuselahendus koos teavituste ja tagasihelistamis võimalusega on tulnud mõnedele üllatusena. Kuid numbritest näeme, et tänu muudatusele saavad patsiendid kiiremini oma mure edastatud ning pöördumiste arv kordades suurenenud, sest kõik saavad löögile. Üldiselt on positiivselt meelestatud iseteeninduse osas nooremad inimesed, kellele teeb igal-ajal pöördumise võimalus kiires elutempos mugavaks. Samas kiidavad ka vanemad inimesed, kes saavad rahulikult arvutis mõelda läbi oma sümptomid ja kõik mured, retseptid ning saata ühe tervikliku pöördumise.

 

”Esiteks ööpäeva ringne pöördumiste edastamise võimalus, ehk kui mul kell 3 öösel tuleb meelde,et mul mingi roht on puudu, saan minna läbi eelvisiidi, kontrollida, kas mul on  retsept olemas, kui ei ole saan tellida ja järgmine päev on olemas, ehk siis ei pea istuma ja “telefoni tundi ootama” mis tavaliselt perearstidel on ja siis on ka selline 50:50 kas sa pääsed löögile selle 1h tunni jooksul.”


”Minul ei tule vahel helistades kohe kõik meelde ning eneseväljendus pole ehk kõige parem, kodus kirjutades saan rahulikult mõelda ja analüüsida, millal haigus hakkas ja sõnastada oma mure arusaadavalt, olen tänu sellele saanud arsti juurde jõudes paremat infot ning enne ka käinud analüüsidel, mis hoidis minu aega kokku ja ilmselt ka õdede/arstide.”

 

 

”Retseptide uuendamine käib palju kiiremini, kui varasemalt.”

 

”Meeldib, et ei pea helistama vaid saan saata kiirelt pöördumise pereõele ära siis kui mure tekib.”

 

 

” Lihtne jälgida, kas kehtivad retseptid on või otsas, paned linnukesed ravimite juures ja saadad ära. Kui retsept on kunnitatud arsti poolt- tuleb teavitus. Pole vaja apteegis käia mitu korda.’

Terviseagentuur

Eeltöö
Terviseagentuur alustas Eelvisiidi juurutamist koolitusega kõikidele töötajatele suvi 2021, detsembris 2021 toimub ajajuhtimise ning veebriregistratuuri kasutamise koolitus. Samal ajal käis kiire arendamine erinevate tehnoloogiate partnerite vahel.

 

Eelviisiidi käivitamine

Jaanuar 2022 alustas tööd registratuur, mis teenindab suuremate keskuste kõnesid ning suunasime aktiivselt patsiente iseteenindusse. Esialgu oli fookus oma meeskonnas tööprotsesside käivitamisega, et tagada kiire ja sujub patsiendi probleemi käsitlus. Iga kuuga kasvas piletite arv ning töötajate rahuolu uue süsteemiga. Kuna Terviseagentuur oli üks Eelvisiidi piloot asutustest ning alguses ei olnud kõik uuendusega seotud aspektid veel teada. See tähendas, et just esimestel kuudel oli segadust ehk rohkem. Aga iga kuu õnnestus järjest paremini süsteem tööle saada ning töökorraldust kohandada. Siit olemegi õppinud, et just töökorraldusest ning omavahelisest meeskonnatööst peab alustama. 

Keila Perearstikeskus

Märjamaa Tervisekeskus

Vändra Tervisekeskus



Dr. Tarmo Loogus

Scroll to Top