Märjamaa Tervisekeskus, Dr Marika Hiiemaa

“1,5 aastat pärast Eelvisiidi kasutuselevõttu oleme sellega nii harjunud, et keegi ei soovi minna tagasi vana töökorralduse juurde ning Eelvisiidi kaudu pöörduvate uute patsientide arv kasvab iga päevaga.”

Enne eelvisiidi kasutuselevõttu suhtlesime patsientidega nii telefoni teel, e-kirjade, SMS-ide kui ka e-Perearstikeskuse kaudu. Telefon oli üldjuhul kinni, kõneootejärjekord pikk ning patsiendid rahulolematud – paaril korral saime isegi kohalikus ajalehes nahutada.

Pärast vastuvõttude lõppu kulus üsna palju aega sellele, et vastata erinevates suhtluskanalites e-kirjadele ning tegeleda retseptitellimuste ja vastuvõtuaegade broneerimisega. Õed jagasid end kontaktvastuvõttude ja telefonikonsultatsioonide vahel, töö planeerimine oli keeruline.

Eelvisiidi kasutuselevõtu ajal läksime üle Perearst 3 programmile, kõnekeskuse teenusele ja liitusime digiregistratuuriga. Lisaks registraatorile palkasime tööle terviseanalüütiku, kes tegeleb Eelvisiidi kaudu saabunud pöördumiste triaažiga.

Nüüd oleme Eelvisiidiga nii harjunud, et keegi ei soovi minna tagasi vana töökorralduse juurde. Eelvisiidi kaudu laekunud probleeme on kergem käsitleda – patsiendid on neid juba kirjeldanud.

Töökorraldus on muutunud nii õdedel kui arstidel. Proovime enamuse patsiente suunata pöörduma Eelvisiidi kaudu. Ööpäev läbi avatud digikeskkond on patsiendile väga mugav ja Eelvisiidi kaudu pöördunud uute patsientide arv kasvab iga päevaga.

Tagasihelistamised lepitakse ajaliselt kokku, üks õde tegeleb patsiendi probleemiga algusest lõpuni, kaks õde tegelevad paar tundi päevas nii otse registratuuri kui Eelvisiidi kaudu tulnud kõnedega, muul ajal on ametis üks õde. Suur eelis on mugav retseptide vormistamine, kiidetakse ka Eelvisiidi kaudu aegade broneerimist digiregistratuuris ning teenuse kasutajatuge. Arstidel on kasvanud kaugvastuvõttude arv ning seeläbi võimekus tegeleda rohkemate patsientidega.