Perearsti Tugiteenused OÜ

Dr Alar Kukk, Keila Perearstikeskus

Enne Eelvisiiti toimus meie töö e-kirjade ja telefoninõustamiste põhiselt. Triaaž toimus meie enda käsitööna, nagu kõikjal mujal Eesti meditsiinis. Põhiprobleem oli totaalne ülekoormus, mille üks osa oli ahelkirjavahetused ja mitmed teised inimeste tahtmised. Kõik see oli vajalik ka dokumenteerida, kopeerida ehk ka krüpteerida jne. Ja siis helistada ja helistada, aga vahel telefonid ei vasta.

Patsiendid olid ilmselt enam-vähem rahul – andsime ju oma parima. Meie aga rahul ei olnud. Eriti vaadates kontaktide arvu päevas ja sissetulevate pöördumiste hajutamine lähinädalatele jäi kättesaamatuks.

Eelvisiidi kasutamine oli meile suhteliselt lihtne. Olime varasemalt Perearst 3-ga töötanud aasta aega koos kümnete veateadetega, aga Perearst 2 mahajäämus oli tegelikkusest selline, et kindlasti ei saanud sellega normaalselt tööd jätkata. Nüüd pidime aktiveerima veebiregistratuuri, mis on päris hea lahendus (mõnede väikeste puudustega). Lisaks pidime leidma terviseanalüütikud, selgitama neile oma asutuse põhiselt välja mõelnud tööprotsessi.

Patsiendid pidid loomulikult uue olukorraga harjuma, kuid inimesed, kes kasutavad digiteenuseid, saavad sellega kenasti hakkama. Ka saavad neid aitada lähedased, sotsiaaltöötajad, vajadusel ka terviseanalüütikud.

Pärast 1,5 kasutusaastat on meil patsientidega suhtlemiseks rohkem aega kui varasemalt, samuti on töö struktureeritum ning oluliselt vähenenud dokumenteerimine kui käsitöö. Eevisiit sisestab ise patsiendi pöördumise põhjused koos kommentaaridega ning sel viisil on oluliselt lihtsam suhtlust jätkata. Tihti saadan info patsiendile otse Perearst 3 programmist SMS sõnumina. E-kirjade osa on kadunud. Toimub oluliselt parem triaaž ja tööjaotus. Kuigi selles osas on ka arenguruumi!

Veel kogemuslugusid

Scroll to Top